piątek, 1 sierpnia 2008

Koniec wakacji, update portfela...

Witam wszystkich czytelników. Wszystko dobre mija szybko i juz jestem po wakacjach...

Warto zaktualizować wartość portfela ponieważ dawno tego nie robiłem:

Dodam, że w międzyczasie dokupiłem akcji Impela oraz Groclinu.


IPL - zakup 13,37, cena 10,47, zmiana -22%
FTE - zakup 5,23, cena 6,01, zmiana +15%
AMC - zakup 17,18, cena 9,99, zmiana -42%
GCN - zakup 11,25, cena 7,5, zmiana -33%

razem zmiana portfela o -26%.

Bessa jest świetną lekcją dla każdego inwestora i cieszę się, że ja przeżywam. Zakupy akcji, których dokonałem były szczególnie przemyślane. Wybrałem spółki o niskim wskaźniku C/WK oraz potencjale wzrostu zysków w okresie 1 roku. Wtedy wydawało mi się, że np. wartość wskaźnika C/wk = 0.5 jest niska. Okazuje się jednak, że na rynku bessy nie ma dolnych ograniczeń. Dla Groclinu ten wskaźnik sięgnął np. 0.14.

To pokazuje, że zakupy akcji, nawet silnie przecenionych, na rynku niedźwiedzia są bardzo ryzykowne i lepiej w zgodzie z książką Zenona Komara poczekać na odwrócenie trendu.

Całe moje przejście przez schyłek ostatniej hossy i obecną bessę, mam nadzieję, nie pozostanie bez wpłuwu na moje decyzje inwestycyjne w przyszłości. Nauka kosztuje (na razie -28%) ale dopóki akcje nie sprzedane to strata ni jest zrealizowana. Fundamenty spółek nadal oceniamm tak samo jak w styczniu.

pozdrawiam inwestorów!

3 komentarze:

DAPI pisze...

a obok zasady kundla wypisane...

trzecia zasada !

Cheed pisze...

Bierz się za odrabianie strat bo troszkę się tego nazbierało ;-) Powodzenia!

Anonimowy pisze...

Dzieki za ciekawe informacje