piątek, 14 marca 2008

Dokąd zmierzają rynki?

Nie wiem. Niepewność, która towarzyszy inwestowaniu aktualnie jest niesamowita. Osobiście jeżeli chodzi o naszą giełdę to bardziej martwi mnie rosnąca inflacja i zapowiedź zlikwidowania belkowizny od lokat oraz pozostawienie jej dla akcji. To wszystko sprawi, że inwestorzy będą oczekiwać większej premii za ryzyko a więc tańszych akcji.

Muszę powiedzieć, że jestem ostatnio zadowolony z mojego stylu inwestowania ponieważ dokonuję niewielkiej liczby przypadkowych transakcji a jeżeli już ich dokonuję to na z góry upatrzonych spółkach.

W tych trudnych czasach zainteresowałem się raczej trudnymi spółkami o niskiej wycenie. Strategia ta daje na tą chwilę przyzwoite efekty. Z czterech spółek, które mam od jakiegoś czasu najlepiej pracuje Forte (7,75 czyli +48%). Zwrot z inwestycji w pozostałe spółki oscyluje wokół zera (są to przypomę Amica, Impel, Cashflow).

Forte kupowałem przy wskaźniku C/WK około 0.5. Było warto. Aktualny wskaźnik C/WK wynosi o,73. Nadal więc poniżej wartości księgowej.

Dla Amica C/WK wynosi 0,51. Dla Impel 0,96.

Wierzę w to, że spółki te mają chwilowe problemy z rentownością i w przyszłości poprawią swoje wyniki. Takie inwestycje mogą dać potencjalnie duży zwrot. Amica już potwierdziła wysokie aspiracje wynikami za Q3 i Q4 2007. Impel nadal boryka się z rosnącymi kosztami ale już i na moim osiedlu w styczniu podnieśli koszty ochrony więc widać, że pracują nad zyskownością.

Do portela dokupiłem ostatnio Groclin. Znów kieruję się niskim wskaźnikiem C/WK wynoszącym 0,48. Spółka uruchamia fabrykę na Ukrainie. Wierzę w to, że główny właściciel wie co robi i wyprowadzi spółkę na prostą. Niestety z raportu spółki wiele wyczytać się nie da co mi się średnio podoba. Pozycja w Groclinie jest na razie mizerna (ale popatrzcie na obroty w trakcie sesji...).

2 komentarze:

Astromarket pisze...

Myslalem kiedys o Amice, ale umacniający się złoty odstraszył mnie.
Gratulacje ze względu na Forte. To był dobry wybór.

kundel pisze...

zauważ, że pomimo umacniającego się złotego Q3 i Q4 były dobre. zapewnw zabezpieczaja sie od ryzyka kursowego.