środa, 7 listopada 2007

Krew na parkiecie

Dzis obserwowanie notowań było jedynie dla inwestorów o mocnych nerwach albo posiadających 100% gotówki. Kundel posiada w zasadzie 100% akcji :). Patrzę na mój portfel i myślę co robić. Zastosuję takie podejście:

PCE - aktualna strata -16%, poziom stop-loss przekroczony i oczywiście nie założyłem stopa ponieważ nie lubię... jestem jednak uparty... Moje pieniądze, moje decyzje. Akcje trzymam - za duża strata narosła. Technicznie możliwy jeszcze spadek do poziomu 14 PLN ale póki co 16 PLN obronione.

CFL - tutaj wsparciem jest poziom 13 PLN. Cashflow to nie jest spółka, którą sprzedaje się na spadkach ponieważ ma zbyt małą płynność. Niedawno był jeszcze po 16,40. Znów pozwoliłem zyskom przerodzić się w stratę. Tłumaczę sobie, że podchodzę do tej spółki długoterminowo więc niech tak zostanie.

MCI - tutaj widzę jedyną możliwość na zastosowanie stop-loss. Spółka obroniłą dzisiaj poziom wsparcia, który znajduje się nieznacznie poniżej 25 PLN. Ten poziom jest według mnie kluczowy. Jeżeli zanotujemy spadek poniżej 24 PLN to moim zdaniem otworzy to droge do 20 PLN czyli dołka z 16.08.2007 (na intradayu było nawet 18,74 PLN). To co... zakładać stopa?

Jeżeli zastosuję stop-loss na MCI to warunkiem koniecznym będzie ustawienie się do zakupów na poziomie 19-20 PLN. Prawdopodobnie za połowe uwolnionej kwoty. Drugą część przeznaczę na kontrakty terminowe.

Cały czas wartośćportfela wynosi ponad 60.000 PLN czyli cel na ten rok. Inna strategią powinno być zachowanie 60.000 PLN i ewentualnie opuszczeniu rynku do czasu wyjaśnienia się sytuacji (hossa czy bessa?). Zobaczymy co się wydarzy.

6 komentarzy:

Zbyszek Papiński pisze...

Jak jutro nie będzie spadków, to się zdziwię.

Ja bym uciął przynajmniej część strat.
Prowadzę nieco większy niż mój portfel kolegi i dziś wyciąłem z niego spółki za jakieś 10 000.
Stop to stop.

Ustalam zawsze przed transakcją przy ilu wychodzę od dołu i mogę co najwyżej przesunąć się do góry ze stopem.
Wiem, że czasem jednak się opłaci nie sprzedawać i wytrzymać, ale zazwyczaj można skończyć jak akcjonariusze Toory.
Pozdro i trzymaj się.

kundel pisze...

stop na MCI ustawiony... jeżeli sie zrealizuje to od razu stawiam kupno na 19-20 PLN

Anonimowy pisze...

Super prowadzisz blog, moje gratulki :)

Co do MCI dziś się pozbyłeś naprawdę cennego walora, i w zasadzie możesz o spółce zapomnieć. Nie tacy jak Ty kupowali niedawno w cenach około 25.50.
Zakładany przez Ciebie poziom 20 zeta jest wg. mnie mało prwdopodobny.
Mogę się mylić, tak czy inaczej życzę powodzenia :)

kundel pisze...

fakt, pozbyłem się dziś MCI w beznadziejnej cenie... dlatego nie lubię stopów. muszę dokładnie przemyśleć moje wszystkie strategie, założenia...

dzieki za miłe słowo o blogu:)

Anonimowy pisze...

nO KUNDEL WTOPA NA MAKSA

TERAZ ZACNZIJ KRAC NA S FW20Z7 DOCELOWO DO 3000 POINTSOW TO ZAROBISZ 50 000 DO 1.1.2008

wysokapozycja.pl pisze...

Trzeba było sprzedać CFL, już nie odbije...