sobota, 31 maja 2008

Kilka słów o zasadach

Podstawą sukcesu na giełdzie są ustalone zasady działania. Ktoś kto nie ma zasad najprawdopodobniej padnie ofiarą własnego strachu i własnej chciwości.

Moje działania na giełdzie są tego świetnym przykładem. Gdybym trzymał się zasad mógłbym ocalić dużo więcej pieniędzy zarobionych podczas końcówki ostatniej hossy. Mimo iż zasady miałem spisane to nie stosowałem ich - okazało się to być bolesną ale wartościową lekcją. Całe szczęście, że podczas hossy zarobiłem dosyć dużo.

Teraz trzymanie się zasad idzie mi coraz lepiej. Najgorzej wychodzi mi cięcie strat (patrz poprzedni post i przypadek Groclin).

Jeżeli dopiero zaczynasz na giełdzie i nie masz poduszki w postaci już osiągnietych zysków to określ swoje zasady inwestowania i stosuj się do nich. Inaczej skończysz swoją karierę bardzo szybko.

Podpowiedź ode mnie: tnij straty i pozwól zyskom rosnąć - to według mnie najważniejsza zasada.

Wybrane zasady inwestycyjne Kundla umieściłem w pasku bocznym po lewej stronie.

Jednymi z lepszych inwestorów na giełdzie są byli wojskowi - ponieważ mają dyscyplinę w trzymaniu się zasad.

Jeżeli nie masz jeszcze sowich zasad inwestycyjnych i jednocześnie nie jesteś zadowolony(a) ze swoich wyników to zapisz je już dziś!

Przejrzyj sobie pełne zasady Kundla

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Amen. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Świetny blog, kawał dobrej roboty! Już dodałem go sobie do swoich linków, jak będziesz mieć czas to zajrzyj też na mojego bloga :)

Pozdrawiam

kundel pisze...

bartek, dzieki za dobre slowo, chetnie dodam link do Twojego bloga poniewaz jest to naprawde dobra robota

Anonimowy pisze...

Dzięki :) Ja dopiero zaczynam swoją drogę do finansowej niezależności, ale mam długoterminowy plan i mam zamiar się go trzymać.